L’1 de gener del 2018 vam estrenar una nova imatge corporativa. A partir d’ara som, simplement, enciclopèdia.

L’objectiu del canvi és dotar-nos d’una única marca que funcioni com a imatge corporativa i com a paraigua de les diferents activitats que fem i, alhora, que reculli els atributs del projecte inicial (la Gran enciclopèdia catalana) i de la marca Enciclopèdia Catalana desenvolupats al llarg dels anys.

enciclopèdia és “explicar el món en català i Catalunya al món”, d’una manera rigorosa (amb fets i dades); és coneixement circular (tot el saber està interconnectat); és una marca de confiança i rigorosa, catalana i catalanista, arrelada al pensament humanista.

Nascuda en ple franquisme, un cop completada la primera edició de la GEC i amb la Generalitat restaurada, Enciclopèdia va créixer i es va diversificar en el camp editorial. Primer, només en llengua catalana, i més endavant, amb l’adquisició de La Galera, també en llengua castellana, la qual cosa va representar l’ampliació del mercat al món hispanoamericà. Recentment, hem creat la línia Enciclopèdia Art i Sinera, de vocació internacional.

enciclopèdia, la nova denominació i imatge de marca corporativa, apareix escrita en minúscula i en serif (Canela Light), una tipografia clàssica. I amb l’accent obert ben marcat, robust i de traç modern.

enciclopèdia és la paraula clau del nostre grup: si bé es tracta d’una  paraula genèrica, a Catalunya, d’Enciclopèdia només n’hi ha una, i entre els professionals de l’edició també se’ns reconeix per aquest nom. Les altres enciclopèdies del món tenen noms propis: Larousse, Planeta, Britannica, Universalis, Brockhaus…

enciclopèdia…

  • És un nom clàssic (Encyclopédie, de Diderot; 1751) i alhora modern (Wikipedia ha tornat a posar de moda l’ús d’enciclopèdies).
  • Es nodreix del projecte inicial i de la tasca dels pioners, que li van donar els atributs actuals.
  • Ofereix continguts originals, digitals i en paper.
  • Publica temes d’actualitat per tal de contribuir, així, al progrés de la societat.
  • Avui és transmissió de coneixement i de valors educatius, però també de continguts lúdics.
  • És un projecte que, pensat des dels Països Catalans, s’adreça al món. Seguim explicant Catalunya al món i explicant el món en català!

A la nova imatge de marca –que progressivament anirem incorporant a les diverses àrees de negoci– li donem un significat de pas endavant, coherent amb els nostres valors. En el camí d’aquest canvi ens han acompanyat els experts en construcció de marca Mucho, als quals agraïm la feina feta. Esperem que us agradi i us acompanyi els pròxims anys!

Administrativament, Enciclopèdia Catalana, SLU continua sent la societat capçalera del grup d’empreses, l’accionista únic de la qual és la Fundació (privada) Enciclopèdia Catalana i la imatge gràfica de la qual ara és Enciclopèdia Fundació.

Uneix-te a la llista

*Camp obligatori

 

×