Gran tela grisa per a Documenta (1964) explicada per Carles Guerra (2/10)

La Gran tela grisa per a Documenta (1964) és una tela que està feta d’un acoblament de fustes a sobre de les quals s’ha aplicat una altra tela i una matèria. Per tant, és una pintura produïda no amb el mètode més tòpic de Tàpies, pel qual ja se’l coneix en els anys 60, sinó com un objecte que ha estat embolicat i després lligat amb cordes. Aquest efecte concorda perfectament amb un passatge de la Memòria personal de Tàpies, en què recorda com els primers dies de la República, sent encara un infant, els seus veïns havien tapat una font que probablement devia tenir motius monàrquics amb una tela i amb una corda, creant un objecte misteriós. L’aspecte de Gran tela grisa per a Documenta és l’aspecte d’un objecte surrealista, que evoca també el misteri d’Isidore Ducasse, de Man Ray: una obra en què suposadament una màquina de cosir ha estat embolicada i lligada.

Sol·licita informació sobre Tàpies. Biografia d’un compromís

 

Uneix-te a la llista

*Camp obligatori

 

×