Pilar Vélez, doctora en Història de l’art i directora del Museu del Disseny de Barcelona, parla en aquest vídeo del penjoll de Lluís Masriera, una peça molt representativa de la història de la joieria catalana. Pilar Vélez és autora del llibre Joieria i orfebreria catalanes, 1852-1939, publicat per Enciclopèdia Catalana.

Aquesta peça de Lluís Masriera és molt representativa del modernisme en la vessant art-nouveau, inspirat fonamentalment en la natura, en la línia sinuosa. Per això les flors en són un dels temes més característics.

És un penjoll molt llarg, de gairebé deu centímetres, una de les peces més refinades que avui coneixem de Lluís Masriera en aquesta línia floral, per la qualitat dels materials i per com està resolta.

Ens mostra l’esmalt característic que feia servir Lluís Masriera, el plique-à-jour, expressió francesa que vol dir ‘finestrat’. Es tractava d’un esmalt translúcid característic dels tallers d’aquell moment.

Els Masriera tenien, amb diferència, els millors tallers d’esmalt de Barcelona. Lluís Masriera, el seu oncle i altres esmaltadors del taller s’havien format a Ginebra, que era el centre clau per aprendre aquesta tècnica, i van aconseguir uns nivells de qualitat altíssims. Aquesta peça n’és una de les millors representacions, tant pel format com per la qualitat i els materials.

Sol·licita informació sobre Joieria i orfebreria catalanes, 1852-1939

Uneix-te a la llista

*Camp obligatori

 

×