Símbols del catalanisme
Quins són els símbols més antics de Catalunya? Des de quan sant Jordi és el nostre patró? Per què Francesc Macià s’emmirallava en la figura de Pau Claris? Totes aquestes preguntes troben resposta a Símbols del catalanisme, el llibre d’Enciclopèdia que recull, per primera vegada, la història dels nostres símbols més importants, des de Guifré el Pelós al llaç groc.
Símbols del catalanisme investiga l’origen, l’evolució i la vigència d’una cinquantena de símbols catalanistes i analitza les causes socials i polítiques que els han generat, amb articles dels més prestigiosos historiadors catalans: Josep Maria Salrach, Agustí Alcoberro, Josep Pich, David Martínez Fiol, Jordi Cassassas, Giovanni Cattini, Joan B. Culla i Daniel Venteo.
El llibre compta també amb una extraordinària introducció de l’antropòleg i Premi d’Honor de les Lletres Catalanes Joan F. Mira i està profusament il·lustrat amb més de set-centes cinquanta imatges, algunes completament inèdites.
Casals, L’estaca o l’1 d’octubre.
Direcció de l’obra: Daniel Venteo
Direcció editorial: Joan Ricart
- Introducció, per Daniel Venteo
- Països, símbols i identitats, per Joan F. Mira
- Orígens de l’imaginari a Catalunya
- Els segles moderns i la formació de la identitat nacional
- Les construccions identitàries de la Catalunya vuitcentista
- Les bases del catalanisme contemporani
- El franquisme, un camp de batalla simbòlic
- Símbols en transició, de la mort de Franco al segle XXI
Autors:
De la tria d’imatges i dels textos dels símbols: Daniel Venteo
Dels textos introductoris de les diverses parts: Joan Francesc Mira, Josep M. Salrach, Agustí Alcoberro, Josep Pich Mitjana, David Martínez Fiol, Jordi Casassas, Giovanni C. Cattini, Joan B. Culla i Daniel Venteo
Format: 27,3 × 37,5 cm
Enquadernació: tapa dura i estoig folrats amb símil pell
Pàgines: 384
Il·lustracions: més de 750
Amb el suport de: