PLENSA
GRAVAT núm I
El principi i la fi són la mateixa cosa…
EDICIÓ: SUITE L’HOTEL PARÍS
amb l’edició de luxe L’art del gravat català
“Gravar és un exercici complex en l’àmbit artístic i intel·lectual, a cavall entre la creativitat i l’alquímia, entre el dibuix i la pintura.”
Artur Ramon. Director de l’obra.
GRAVAT núm I: El principi i la fi són la mateixa cosa…numerat i signat a mà per l’artista. Gravat original de Jaume Plensa. Edició de 50 exemplars signats i numerats a mà de l’1 al 50 per Jaume Plensa en paper de 300g fet a mà amb fibres de cotó i abacà. Gravats basats en els poemes de Vicent Andrés Estellés
L’art del gravat català és una nova aportació d’Enciclopèdia Catalana a la seva col·lecció de llibres sobre art català. Sota la direcció del prestigiós galerista Artur Ramon, alguns dels principals especialistes de cada època repassen la història del gravat a casa nostra, gravat entès en una sentit ampli, des dels primers gravats en fusta del Renaixement fins a les creacions contemporànies lligades a la irrupció de la impressió digital.
El llibre consta de 6 capítols ordenats cronològicament que incorporen, al final de cadascun d’ells, una galeria d’imatges on es reprodueixen, a tota pàgina i en una gran qualitat, els gravats més destacats de cada període. Tanca el llibre un darrer capítol dedicat al col·leccionisme d’estampes (gravats) al nostre país i un glossari de termes.
L’obra es presenta dins un original i innovador estoig faristol que permet llegir, gaudir i lluir aquesta magnífica obra de bibliòfil amb la màxima comoditat i espectacularitat.
- Un compendi de més de 200 gravats dels autors més destacats en la història del gravat català reproduïts amb una qualitat i fidelitat excel·lents, 140 dels quals a gran format.
- Amb obres dels universals Miró, Picasso, Dalí i Tàpies, al costat d’especialistes en aquesta disciplina com Pasqual Moles, Jaume Pla, Joan Barbarà, Sunyer, Nogués, Brossa, Guinovart, Ràfols-Casamada… o els més actuals Barceló i Plensa.
- Amb un original i innovador estoig faristol per poder llegir i gaudir de l’obra amb la màxima comoditat.
- Artur Ramon. Director de l’obra. Historiador de l’art, antiquari i galerista. Expert en gravat i dibuix espanyol i italià dels segles XVII i XVIII.
- Eva Vila Pou. Doctora en Belles Arts i professora de la Universitat de Barcelona.
- Rafael Cornudella. Doctor en història de l’art i professor titular de la Universitat Autònoma de Barcelona. Va ser tècnic superior del Gabinet de Dibuixos i Gravats del MNAC.
- Francesc Fontbona. Doctor en Història de l’art i crític, director de la Unitat Gràfica de la Biblioteca de Catalunya de Barcelona del 1995 al 2013.
- Albert Martí Palau. Historiador de l’art i antiquari.
- Maria Mercè Casanovas. Doctora en Belles Arts i professora de la Universitat de Barcelona. Va dedicar la seva tesi a la Rosa Vera, tema que tracta en el llibre.
- Joan Maria Minguet. Doctor en història de l’art i expert en les avantguardes. Professor de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Sol Enjuanes. Doctora en història de l’art. Professora de la Universitat Autònoma de Barcelona. Responsable del catàleg raonat de Joan Ponç.
- Albert Mercadé. Historiador i crític d’art. Doctor en Humanitats i llicenciat en història de l’art per la Universitat de Barcelona i la Universitat de la Sorbona, París.
Obra emmarcada
L’obra es presenta amb marc de fusta d’auró de 92,5 x 78,5cm emmarcat especial de vitrina, amb obra suspesa sobre paspartú amb PH neutre, metacrilat de 3mm i cartró ploma a la base.
Llibre
Format: 28,4 × 38,5 cm
352 pàgines
290 il·lustracions
Estoig
Format: 29,5 × 39,5 cm
Estoig de fusta natural de pi, polida i encerada, i amb una tapa abatible de cartró folrat de paper. Tancament amb sistema d’imants encastats.
L’estoig fa una doble funció de contenidor del llibre i de faristol per a exposar-lo.