Cartells catalans. La República en guerra

img_guerra

Presentació

L’esclat de la Guerra Civil posa fi als experiments del cartellisme en el món de la publicitat i als estudis sobre tècniques publicitàries. També desapareix la publicitat comercial. Comencen el cartell de guerra, el cartell d’emergència, etc.

Sumari

En l’etapa anterior, el cartell havia esdevingut un instrument de comunicació de massa fonamental, tant per a les institucions com per a la societat civil. Amb la guerra, esdevé un dels mitjans de propaganda més importants.

L’obra consta d’un pròleg del col·leccionista, Jordi Carulla, i una introducció del brillant crític d’art Daniel Giralt-Miracle.

Els 200 cartells recollits en aquest volum són una selecció dels cartells produïts durant la Guerra Civil. Estan organitzat en 11 temes, presentats per una breu nota introductòria, feta, també, per Giralt-Miracle:

  •  Mobilització per al front i l’Exèrcit Popular
  •  Ajut als combatents
  •  Ajut a Madrid, a Euskadi i al Nord
  •  Ajut als refugiats i a les víctimes
  •  La rereguarda: treball voluntari i defensa
  •  La rereguarda: economia de guerra
  •  Propaganda institucional
  •  Propaganda política
  •  Publicacions i cultura
  • Esports i espectacles
  • Diversos

Si fins ara dèiem que Jordi Carulla és el principal col·leccionista de cartells de Catalunya, ara podem afegir que és un dels principals col·leccionistes del món de cartells de la Guerra Civil.

Al final del llibre hi figura una cronologia històricocientífica i cultural del període, un índex alfabètic d’autors i de tallers d’arts gràfiques i un índex de cartells.

Entre els autors més destacats val la pena anomenar Carles Fontserè, Antoni Clavé, Josep Renau,  Martí Bas i Joan Miró, entre d’altres.

Fitxa tècnica

Un volum de gust exquisit

  • 448 pàg.
  • 32 cm x 41 cm
  • Enquadernació de luxe: llibre i estoig en pell

×