Cartells Catalans. El Modernisme

img_cartells_modernisme

Presentació

Cap a finals del segle XIX i tot just iniciat el XX, en una època en què es consolida la Revolució Industrial i es produeix una dinàmica vertiginosa d’avenços en les ciències i la cultura, el cartell irromp com a instrument publicitari per fer arribar els nous productes industrials a un públic massiu.

És el naixement del món comercial.

Sumari

El fenomen del cartellisme -propi del món occidental- aconsegueix tal renom a Catalunya que és conegut com a cartellisme català.

Artistes com Riquer, Casas, Utrillo, Triadó, Opisso, Rusiñol, Adrià Gual, Amat, Galí i Obiols, entre d’altres, fonen el seu art en aquest nou mitjà que és el cartell i el converteixen, més que no pas en un instrument publicitari, en una forma d’expressió artística que revela la seva importància dins del moviment del Modernisme.

Aquesta obra conté una selecció dels 200 cartells més representatius del cartellisme català entre dues exposicions: la del 1888 i la del 1929.

Els cartells provenen de la Col·lecció Jordi Carulla, el principal col·leccionista de cartells de Catalunya, que hi aporta un pròleg.

La introducció del volum és del brillant crític d’art Daniel Giralt-Miracle.

Al final del llibre hi figura una cronologia amb els principals fets històrics, científics, culturals i artístics del 1888 al 1929 que pretén contextualitzar els cartells en un món explosivament dinàmic.

A més, s’hi inclouen un índex alfabètic d’autors i un dels tallers d’arts gràfiques on es van realitzar les litografies.

Els 200 cartells són organitzats en 11 temes, presentats per una breu nota introductòria feta, també, per Giralt-Miracle:

  • Alimentació i begudes
  • Productes domèstics
  • Tèxtil i moda
  • Festes i espectacles
  • Turisme i lleure
  • Esports
  • Exposicions
  • Publicacions
  • Arts gràfiques
  • Indústria
  • Diversos

Fitxa tècnica

Un volum de gust exquisit

  • 450 pàg.
  • 32 cm x 41 cm
  • Enquadernació de luxe: llibre i estoig en pell

×